جوان بیدار

بیدارى و آمادگى ملت، دستور اسلام است.

جوان بیدار

بیدارى و آمادگى ملت، دستور اسلام است.

به نام خدا

این صفحات دربرگیرنده ی یادداشت های بنده در قالب وبلاگ جوان بیدار است.این وبلاگ هیچگونه وابستگی به گروه های سیاسی وحزبی ندارد و مطالب موجود در آن تنها نظرات و تحلیل های شخصی بنده و گاها نقل قول هایی از عزیزان دیگر میباشد.

PRchecker.info

 

کربلا 2

 

یادداشت اندیپندنت درباره ی اربعین

یکی از بزرگترین و خطرناک ترین مراسمات زیارتی جهان در راه است

 

یکی از بزرگترین و خطرناک ترین مراسمات زیارتی جهان در راه است؛ همراه میلیون ها شیعه که جان خود را به خطر انداخته و به عراق می روند.آن ها از 62 کیلومتری جنوب غربی بغداد به سمت شهر کربلا پیاده روی می کنند تا در روز اربعین (12 دسامبر) به آنجا برسند.این مراسم سابقا توسط حملات تروریستی متعددی مورد هدف قرار گرفته است.

اربعین چهل روز پس از عاشورا (روز شهادت امام حسین (ع)) قراردارد.شیعیان نوه ی حضرت محمد (ص)، حسین (ع) را سومین امام خود میدانند و برای حماسه ی وی در کربلا عزاداری می کنند. امام حسین (ع) و همراهانش توسط سپاه یزید شهید شدند و سرمبارکشان از تن جدا گردید.

شهر کربلا در روز اربعین سال 2013 مقصد بیست میلیون نفر از چهل کشور جهان بود.بزرگترین تجمع مذهبی جهان (کامب ملا) در حالی در هند برگزار می شود که دوره ی برگزاری آن هر سه سال یکبار است.مراسم اسلامی حج نیز هر ساله تنها شاهد تقریبا دو میلیون زائر است.

ده ها تن از عزادارن در سال گذشته توسط داعش و سایر گروه های تروریستی در عملیات های انتحاری و راکتی شهید شدند.انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در جنوب بغداد سبب شهادت 24 تن شد و دو عملیات انتحاری دیگر که سه روز بعد از آن به وقوع پیوست 36 نفر دیگر را به شهادت رساند.

داعش که به عنوان دولت اسلامی شناخته می شود شیعیان را مرتد به حساب می آورد و آن ها را مورد هدف لشگرکشی های خون آلود خود برای تاسیس خلافت تندروی خود در عراق و سوریه قرار داده است.

امنیت در حوالی ورودی زائران به کربلا در حال افزایش است و تدابیر فراوانی برای این پیاده روی 55 مایلی از نجف، که نزدیک منطقه ی تحت کنترل داعش است انجام گرفته است.

کربلا

سید مهدی المدرسی، استاد الهیات  در یادداشتی برای روزنامه ی هافینگتون پست تجربه ی خود را از اربعین به عنوان (پرآشوب اما هنوز تجمعی صلح آمیز) چنین بیان می کند:

سیل عظیمی از مردان، زنان و کودکان که زنان محجبه بیش تر به نظر می آیند تا چشم کار می کند در راه حضور دارند و به گونه ای به نظر می آیند که راهبندانی صدمایلی از افراد ایجاد شده است.برخی عزاداران تصمیم می گیرند که فاصله ی 425 مایلی بصره تا کربلا را در دو هفته زیر گرمای سوزان روز و سرمای شدید شب از میان دژهای تروریستی پیاده روی کنند.

وی ادامه میدهد: اربعین باید در رده های مختلف کتاب جهانی گینس ثبت شود زیرا بزرگترین تجمع سالانه ای است که در آن بلندترین میزهای پذیرایی پیوسته تدارک دیده شده اند و افراد زیادی به پخش نذری های رایگان می پردازند. گروه های داوطلبی فراوانی همه تحت خطرِ حتمیِ بمب گذاری انتحاری به تدارک این رویداد می پردازند .

متن اصلی در سایت اندیپندنت: 

One of the world's biggest and most dangerous pilgrimages is underway

مترجم:امیرحسین رشیدی

 

 

 

نظرات  (۱)

ولنتاین مبارک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی