جوان بیدار

بیدارى و آمادگى ملت، دستور اسلام است.

جوان بیدار

بیدارى و آمادگى ملت، دستور اسلام است.

به نام خدا

این صفحات دربرگیرنده ی یادداشت های بنده در قالب وبلاگ جوان بیدار است.این وبلاگ هیچگونه وابستگی به گروه های سیاسی وحزبی ندارد و مطالب موجود در آن تنها نظرات و تحلیل های شخصی بنده و گاها نقل قول هایی از عزیزان دیگر میباشد.

PRchecker.info

۷ مطلب توسط «امیرحسین رشیدی» ثبت شده است

کربلا

یاداشت زیر که از روزنامه ی انگلیسی اندیپندنت خدمت شما ارائه میشود پیرامون عزاداری و راهپیمایی عظیم زائران حسینی بحث کرده است و در آن به ایجاز از حماسه ی عاشورا و حضور کثیری از شیعیان در عزاداری اربعین و کیفیت برگزاری آن سخن به میان آورده است.نویسنده در این یادداشت با اینکه در ظاهر مستقلانه عمل کرده است و به بزرگی و عظمت این مراسم پرداخته، اما در حقیقت به دنبال ایجاد رعب و وحشت برای افرادی اعم از شیعه و غیر شیعه ای است که می خواهند در راهپیمایی روز اربعین امسال شرکت کنند. لذا به بمب گذاری های داعش اشاره میکند و برای ایجاد تفرقه میان برادران شیعه و سنی از لفظ تروریست های سنی هم استفاده می کند که البته در متن ترجمه حذف شده است.

با آرزوی برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین امسال و وحدت روزافزون برادران شیعه و سنی شما را به مطالعه ی این مقاله دعوت میکنم.

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۳ ، ۰۸:۱۱


kissinger 


مقاله ای که در ادامه تقدیم حضورتان می شود ، آخرین مقاله هنری کیسینجر و جورج شالتز وزراء امور خارجه سابق ایالات متحده پیرامون مسئله ی هسته ای ایران می باشد.این دو دانشمند برای سال هاست که ازاستراتژیست ها و تصمیم گیران سیاست داخلی و خارجی آمریکا می باشند.آقای دکتر کیسینجر در دوران ریاست جمهوری نیکسون و فورد وزیر امور خارجه آمریکا بوده اند و در سال 1973 به سبب فعالیت برای پایان دادن به جنگ ویتنام ، برنده جایزه صلح نوبل شدند.این شخصیت برجسته ی سیاست آمریکا همواره با تحلیل ها و مقالات خود به ایفای نقش در سیاست جهانی پرداخته است و در این مقاله نیز علاوه بر ایراد نظرات و راه حل های خود درباره ی مسئله هسته ای ایران و  تلاش برای یافتن راه چاره ی آن ، به تشریح روابط ایران و غرب و سابقه ی مذاکرات می پردازد.آقای دکتر شالتز نیز در سال های1982-1989 وزیر امور خارجه ایالات متحده بوده اند و همچنین در مناصب دیگری همچون وزیر خزانه داری و مدیر دفتر مدیریت و بودجه به فعالیت پرداخته اند.

مقاله ی زیر در تاریخ December 3, 2013در روزنامه The Wall Street Journal به چاپ رسیده است و ترجمه ی آن به امید خداوند در دو بخش تقدیمتان می شود.طبیعتا این مقاله بیانگر نظرات غربی ها و به خصوص سیاستمداران ایالات متحده پیرامون سیاستشان با ایران است و لذا از بیان برخی مطالب غرض ورزانه درباره ی کشور عزیزمان در این مقاله ، پیشاپیش عذرخواهی می فرماییم و در ضمن یادداشتی هم در پایان مقاله ضمیمه خواهد گردید.

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۳ ، ۲۰:۴۷

azarbaijan


کشوری که در همسایگی ما قرار گرفته ولی جولانگاه کشورهای غربی به ویژه آمریکا و اسرائیل است.آذربایجان مرکز تجمع شیعیان در منطقه قفقاز است که با توجه به اهمیت استراتژیکی و موقعیت ژئوپلتیک تأثیرگذار همیشه مورد توجه قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای بوده است.در عصر حاضر نیز دشمنانِ اسلامِ حقیقی از هر سو به سرزمین های شیعه نشین هجوم آورده اند و در آذربایجان ، دین و مذهب جوانان را ،هدف قرار داده اند.ما با مردمی مواجه هستیم که دارای پیشینه و فرهنگ دینی غنی هستند و این نگرانی وجود دارد که با تبلیغ و فعالیت رسانه ها و افراد بیگانه و قلت مبلغین و روحانیون شیعه و فعالین فرهنگی و سیاسیِ با نفوذ در این کشور ،طی زمان و به مرور اعتقادات مردم سست شود و فضای باز سیاسی و تبلیغی برای غرب به وجود آید.انحراف این کشور از خط استقلال و ایدئولوژی مذهبی می تواند برای امت اسلام و آینده اش خطرناک باشد.حال میرویم به این سوال ها پاسخ دهیم که آیا آذربایجان ظرفیت و توانایی آن را دارد که به کشور های مقاومت اسلامی بپیوندد؟ آیا این امکان وجود دارد و یا تلاشی برای تحقق آن میشود؟چه موانعی بر سر راه وجود دارد؟

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۵ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۰۴

          

 mesr1


5 بهمن سال هشتاد و نه بود. خیابان های قاهره مملوء از جوانان انقلابی و مصمم که برای سرنگون کردن فرعون مصر  به آنجا آمده بودند.همه چیز بوی یک انقلاب اسلامی را می داد ؛ اکثر کشورهای اسلامی منتظر سقوط مبارک بودند.کشورهایی هم مانند عربستان بودند که ریزشِ آوارِ سنگینِ رژیم دوست  را  بر روی شانه هایشان احساس می کردند ؛ و با اظهار نظرهای عجولانه ، ترس خود را از این بیداری نمایان می ساختند. تمامی شرایط برای برپایی یک حکومت اسلامی قدرتمند در شمال شرق آفریقا آماده بود.

۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۲ ، ۲۱:۵۶


asad putin  


با گذشت بیش از دو سال از ناآرامی های سوریه ، همچنان مطالبات مردم مظلوم سوریه بازیچه ی قدرت های بزرگ قرار گرفته است و تروریست ها برای بدست آوردن قدرت و حکومت در سوریه ، دست به هر کاری می زنند.در مقابل کشور های معدودی هستند که به دلایل مختلف دست به حمایت از سوریه زدند.در یک طرف خط مقاومت قرار دارد که از قضا، این جنگ همه جانبه علیه سوریه به دلیل پایبندی بشار اسد به این اصول و گفتمان است.در طرف دیگر کشور هایی همچون روسیه و چین قرار دارند که برای منافع ملی خود و دلایلی که در ادامه اشاره خواهیم کرد؛برماندن اسد بر سر قدرت اصرار می ورزند.

۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۰۳

جوانه

بصیرت و آگاهی داشتن عموم مردم در جوامع وکشورهای مختلف از اهداف پیامبران وامامان بوده و هست؛و باید در این راهِ  آگاهی بخشی و آزادی بخشی به همه ی بشریت کمک نمود؛ و هریک از ما قدمی در این راه برداریم همانگونه که حضرت آقا فرموده اند : تاریخ بشریت برسر یک پیچ بزرگ تاریخی قرار دارد و دوران جدیدی در همه ی عالم دارد، آغاز میشود.ما باید تاثیر خود را در این پیچ تاریخی بگذاریم و صدای به حقِ ولایت  و ایران اسلامی را به گوش همه ی جهان برسانیم.

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۰

بسم الله الرحمن الرحیم

{شهر الرمضان الذی انزل فیه القرآن ...}

ماه رمضان است و دوباره رحمت خدای کریم شامل ما انسان ها شده است.خدا را سپاس گذارم که در این ماه پر برکت این فرصت را به بنده اش داد تا آغازگر فصلی جدید در دفتر زندگی اش باشد.این فرصت ها را در زندگی باید مغتنم شمرد و به بهترین صورت بهره برد همچنانکه امام سجاد (ع) می فرمایند: سپس(خداوند) آدمی را در زندگی،عمری معین داد و برای وی زمانی محدود نهاد که با روزهای عمر خویش،به سوی آن می شتابد تا آنگاه که به نقطه پایان رسد.

به واقع که زندگی محدود ما با سرعت زیادی در حرکت است و چه خوب است که در این وقت معیین عمر خود را در راه خدا،اسلام،شیعه و ولایت به فرصتی بزرگ برای خود تبدیل کنیم و در آخرت سربلند باشیم.

در پایان باید بگویم که بنده تاسیس این وبلاگ را فرصتی برای خود میدانم تا نظرات و تحلیل ها و انتقاد های خود را به مسائل مختلف اعلام دارم؛و در این راه از امام زمان(عج) یاری میجویم و دعای حضرت زهرا(س) را از خداوند متعال خواستارم.

                                                                                                                             و من الله التوفیق

 

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۳۳